
— 5th Avenue – Shopping Center
Летом прошлого года Blank Architects получила возможность провести реконструкцию и ребрендинг четырех действующих торговых центров в Москве: «5-я Авеню», «Золотой Вавилон Отрадное», «Ясенево», «Золотой Вавилон» и Goodzone.
В новых торговых центрах появится маркет свежих продуктов с аутентичными концепциями питания, офисы городской администрации, модернизированные фуд-корты, что даст действующим комплексам новую жизнь и приведет в торговый центр новых арендаторов. Кроме того увеличится количество санузлов и появится детская комната, а так же удобная и безопасная парковка.
Мы добавили новые сервисы, такие как: зоны коворкинга, зоны отдыха с Wi-Fi, очень удобное детское пространство, образовательные центры для детей; а также безопасные и красочные игровые площадки, газетные киоски, фонтанчики с питьевой водой, велосипедные стоянки, гардеробы и пункты выдачи заказов.
Мы считаем, что людям нужен баланс между работой и личной жизнью, и им нужно находить место для отдыха, где бы они не находились. Мы твердо убеждены, что идея многофункциональности может изменить наши торговые центры и надеемся улучшить качество жизни людей и помочь им найти баланс между повседневными задачами и активным отдыхом.
Дизайн интерьеров –
Семейный шоппинг
Планируется к открытию в 2017 г.
Комфорт
Семейный шоппинг
Солнечный атриум и галерея
Яркие акценты – цветная мебель
Насыщенное озеленение
Экологичные материалы – дерево, натуральный камень
Целью этого дизайна интерьера является создание «расслабляющей» атмосферы. Мы предпочитаем максимально использовать натуральные материалы, такие как камень, дерево и зелень. Галерею и главные атриумы торгового центра мы представляем как чистое, белое, открытое пространство с элементами декора из дерева. Решено было так же сохранить максимальное количество дневного света.
Мы добавили цвета в мебель и в мелкие детали. Мы использовали переработанные материалы для оформления детских игровых площадок, тематических с разными детскими героями. Наш дизайн не декоративный, а функциональный. Основная задача заключалась в том, чтобы сделать проект максимально комфортным для посетителя с доступом к различным базовым услугам.
Кроме того, мы хотели создать ощущение семейного торгового центра и реализовали зоны отдыха с применением натуральных материалов, чтобы посетителям было, где отдохнуть среди удобной современной мебели и натуральных растений.
Functions and Details –
Comunity Center with Shopping
GLA
-1 floor - 3359 sq.m
1 floor - 5457 sq.m
Entresol - 1213 sq.m
2 floor - 5504 sq.m
3 floor - 3980 sq.m
Food Market
Kids Zone
Cinema
Services
Relax Zones
Waiting Points
WiFi
The 1st floor we see as an open atrium with a place for restaurants, meeting points and occasional markets. We have put everything in white and wood decorative panels, designed higher shop fronts, added three elevators in order to have a better connection with the green grocer’s located on the 3rd floor, and keep as much sunlight as was possible.
The 2nd floor is set aside for families with kids. We designed 20 sq.m of colorful, safe and fun kids’ area with an “Angry Birds” theme. The Kids’ area is surrounded the seta zone where lecture and workshops for youngest visitors can be organized . We have upgraded today’s restrooms and baby lounge room, to give all the moms and their children as much comfort as possible. Each lounge zone will have a zone for baby-fitting, little playground, kitchen food heating point, a restroom with a kid-sized toilet and a changing table.
The 3rd floor is set aside for food and entertainment, we can find a new layout here as the green grocer’s , culinary school, restaurants, bars, “street food,” and and the food court with a mix of fast food and a cinema. Everything is designed according to the latest trends. We use different types of furniture and kiosks to provide people as much as possible with an open air market atmosphere of. We have added windows and external terraces. The whole floor will be full of greenery, different patterns, colors and shapes.
Facades New –
“Skin” Meeting History
3760 sq.m.
Lighting ~70% of facade
Landscape improvements ~360 sq.m.
Eco - materials
Window and terraces opening in the restaurant zones
Pattern and 3D fancy panels
New bright entrance zones
Wood panel
The 5th Avenue we see as a new “skin” for today’s shopping mall. Our goal is to highlight the smooth and curved shape of the building’s form. We have kept the existing concrete skeleton and covered it with light, brightly colored fence panels, that will be lighted during the night.
The entrance zones we have highlighted with wood cubes that invite clients inside the mall. We use the same types of colors as interior designed, wood decorative panels to have one common design. To make clear the message to the mall visitors that we have a green grocer’s on the 3rd floor we add decorative canopies which reminds one of the street markets, we have highlighted the fresh market and new cafes by adding open windows and terraces. The ground floor has street open shopfronts that during the warm days will be open to the public.
The facade design adds local attitude to the buildings, we wanted the communicate the interior changes, from outside the building. In addition to the interior design, we used many nature materials and bright colors.
Our landscape team has designed a landscape that we see as a mix of wild grass moving on the wind. We use wild grasses, sedge, teasel, and many others. Our climate provided us with the opportunity to see how it will change and looks amazing during the winter and summer time.
We are very glad to work with “Bleed”, an Oslo based studio team on the rebranding and renaming process.